A mai nap véget ért kecskeméti kiruccanásunk, hazaindulunk.
Bár az én csemetéim már nagyok, visszaemlékszem azokra az időkre, mikor a hosszú utazást kicsi gyerekekkel valahogy túl kellett vészelni.
Mikor még Debrecenbe nem vezetett autópálya és a Debrecen-Salgótarján szakaszt mintegy 4 és fél óra alatt tettük meg, Trabanttal.
Akkor még furcsa lett volna a Trabiban a kivetítő, amin mesét lehet nézni, vagy akár csak fülhallgatóval jó kis zenét hallgatni.
Maradt a fantáziánk és a kreativitásunk, hogyan "éljük túl" a hosszú utat.
Jó esetben nagyokat szundítottak a gyerekek, de én is ismerek olyan szülőtársakat, akiknek ez idegen, merthogy csemetéjük egy percet sem hajlandó aludni a kocsiban, vagy nagyon hamar letudja ezt az áldásos tevékenységet.
Ma olyan játékokat hoztam, amelyek az utazást "rövidebbé", érdekesebbé tehetik és még képességeink is csiszolódnak. A már megszokott módon képességterületek szerint válogattam, próbáljátok ki ti is!
- Figyelem
Egymással szembefordulva tapsolunk úgy, hogy…
- először összeütjük kétszer az ökölbe szorított ujjainkat és azt mondjuk:
DUPLA-DUPLA
- azután a tenyerünket egyszer és azt mondjuk: EZ
- majd a tenyerünket kifordítva és azt mondjuk: AZ
Sokszor és egyre gyorsabban ismételjük.
- Logika
Vegyünk a kezünkbe egy kisebb tárgyat úgy, hogy csemeténk ne lássa azt! - Mi van a kezemben? Gyermekünk kérdéseket tehet fel, amire mi a barkochba játék mintájára csak igennel vagy nemmel válaszolhatunk. Egyezzünk meg max. 10 kérdésben! Persze cseréljünk szerepet!
- Nyelv
Már letölthető alkalmazásként is megtaláljuk őket, utazás alkalmával is kipróbálhatjuk telefonunk segítségével. Mindkét játék a nyelvi kompetenciáinkat, illetve logikánkat teszi próbára. Az elsőben négyzetrácsos hálóban keressük a szavakat: A háló méretét, a rendelkezésre álló időt és a játékosok számát mi határozzuk meg. A második keresztrejtvényre emlékeztet, szinteket léphetünk, ezért „pénzt” kapunk, amit különböző segítségekre válthatunk be. Angol nyelven is játszható!
- Memória
Gyermekünk fejét lehajtva pihen, „csak”figyel.
Keltsünk különböző zajokat, 5-6 félét. Csinálhatjuk kezünkkel, lábunkkal, szánkkal, de használhatunk segédeszközt is. Miután kész vagyunk, csemeténk megpróbálja sorban elmondani, milyen hangokat hallott. Csökkenthetjük vagy növelhetjük is a zajok számát, és szerepet is cserélhetünk, mindnyájan élvezni fogjuk.
- Kreativitás
Cseles távirat
Mondunk egy szót, pl. alma. Csemeténk feladata, hogy egy olyan mondatot szerkesszen, amely annyi szóból – ez esetben négy – áll, mint a megadott szó betűinek száma, és a szavak kezdőbetűi is ezek legyenek. Pl.:
Andiékhoz lementem Mátéval ananászért.
A játék úgy folytatódik, hogy az elhangzott mondat utolsó szavával kell folytatni a mondatalkotást, jelen esetben ez az ananász.
Akkoriban nagyon akartam Németországban álruhát szerezni.
A következő szó a szerez, és így tovább…
Egy könnyebb változat:
A barátom neve…
A játék alkalmas a kreatív kifejezőkészség fejlesztésére. Kezdjük mi:
„A barátom neve...”
Ezután sorra kérdéseket teszünk fel csemeténknek, ezek mind a barátra vonatkoznak, és csak olyan válasz helyes, ami ugyanazzal a betűvel kezdődik, mint a barát neve. Pl.:
- A barátom neve Laci. Hol lakik a barátom?
- Luxemburgban.
- Mi a barátom kedvenc étele?
- Lekváros palacsinta.
- Mi a kedvenc játéka?
- Lego
Élményekkel teli, utazós szép napot!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése