2016. október 10., hétfő

Emlékszem az első alkalomra...

Emlékszem az első szeptemberre, amikor tanítani kezdtem.
Az izgalomra, a kíváncsiságra, a megilletődött pillanatokra.
Egy Nógrád megyei kis faluban történt, évtizedekkel ezelőtt.
Terveztem, készültem, megvalósítottam.
És élveztem minden percet a csemetékkel.
Segítséget, tanácsot kaptam, de nem mondta meg senki helyettem, hogy legyen, miként csináljam.
Én döntöttem.
Lehetőséget, szabad utat kaptam, kipróbálhattam az általam fontosnak hitt dolgokat.




Aztán férjhez mentem, elköltöztünk, nagy fiam születése előtt egy évig még tanítottam.
Aztán évekig a családomnak, a gyerekeimnek éltem.
Ez lett a hivatásom.

Ahogy nőttek, cseperedtek, és már mindhárman velünk voltak, egyre jobban érdekelt, hogyan tudom előcsalogatni belőlük a legtöbbet, hogyan tudom képességeiket játékos hétköznapokkal csiszolni.
Bekerültek oviba, azután suliba, és láttam, hogyan hat rájuk a környezet, a társaik, az események és az őket körülvevő emberek.
Sok-sok életre szóló pozitív élmény mellett felbukkantak a nehézségek és a hiányosságok is.

Ekkor határoztam el, ezzel fogok foglalkozni.
Átadom mindazt a saját gyerekeimnek és persze másoknak is, amire az iskolában nem jut idő.
1. A játék felemelő érzését, ami nem csak szórakoztat, de a mai napig a legjobb fejlesztő is.
2. Trükköket, praktikákat, amik segítenek megtanulni tanulni.
3. Sok-sok együtt töltött beszélgetős percet-órát, amikor mindenki kiöntheti a szívét, elmesélheti sikereit és kudarcait, örömteli és mérges-szomorú élményeit.



Itt tartok hát ma, és nagyon élvezem.
Sajnos egyre több pedagógus ismerősömtől hallom, megváltoztak a dolgok, nem tehetik azt, amit szeretnének, s ha még össze is jönne, nincs idő, rengeteg a gyerek, az vész el, ami a legfontosabb lenne.
Boldog vagyok, hogy a gyerekek szívesen töltik velem az időt, és sok mindent hasznosítanak abból, amit együtt megvalósítottunk.

Ma olyan játékokat ajánlok nektek, amelyekben szóbeli kifejezőkészségünket csiszolva adhatjuk át gondolatainkat, érzéseinket.


  • Egy perces beszédrögtönzés
Az iskolában alig van alkalom arra, hogy folyamatosan, legalább egy percig önállóan beszélj valamilyen témáról. Leggyakrabban feleléskor várják el tanáraid az összefüggő, értelmes beszédet, akkor azonban nagyon feleletszagú, visszamondás jellegű, úgynevezett papagáj-beszédek szoktak születni, amelyek az önálló véleményalkotásra nem adnak lehetőséget. Ez a játék jó alkalom a gyakorlásra, és megvan az az előnye, hogy nem kapsz jegyet kezdetben csodálkozni fogsz, milyen hosszú 1 perc, de lehet, hogy kevésnek fogod érezni, annai mondandód van. Ezek közt a témák közt remélem találsz olyat, amiről szívesen beszélsz.

Válassz egyet és indulhat az 1 perc!
  • Ajándékkészítés, meglepetések
  • Vihar
  • Egy nyári este
  • Süteménysütés
  • Hogyan tanulok?
  • Bemutatom a kutyámat
  • Kedvenc együttesem
  • A sportolás előnyei és hátrányai
  • A rajzolás (tánc, zenélés, kézművesség, bármi más) öröme

  • Kérdésfelvetés
Tedd próbára kérdező és problémafelvető képességedet! Néhány egyszerű, naponta észlelhető jelenség felsorolását olvashatod az alábbiakban. Válassz tetszés szerint kettőt közülük, és tégy fel velük kapcsolatban annyi kérdést írásban, amennyit csak tudsz! Figyelj arra, hogy kérdéseid ne legyenek egysíkúak, hanem több oldalról érintsék a problémát!
Legyen erre 5 perced! Felváltva írd a kérdéseket!
Ha beszervezed a barátodat, vagy a a szüleidet, utána lapot cserélhettek és válaszolhattok egymás kérdéseire!


KŐZET
ROHANÓ FELNŐTT

MOSOLY
AZ ÉJSZAKAI ÉGBOLT
BIBLIA
VITÁZÓ HÁZASPÁR
KOCKACUKOR
REPÜLŐGÉP A LEVEGŐBEN
VÉRZŐ SEB
12 ÉVES TORNÁSZLÁNY
HALÁL
EGY MARÉK FÖLD
SZERELEM
ROBOGÓ MENTŐAUTÓ
ZSIRÁF
HULLÁMZÓ TENGER
AZ ÍROTT BETŰ
ZENEKARI MŰ HANGZÁSA
ÜVEGPOHÁR
KÖRNYEZETSZENNYEZÉS



Élményekkel teli szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése