2016. július 18., hétfő

Világpolgárok 10 évesen


A hét végét  jó barátainknál töltöttük, az összejövetel apropója, egy kedves tagja társaságunknak épp hazalátogatott, családjával itthon töltik a vakációt.
Itthon?
Otthon?
Hogy is van ez?
Egy másik országban berendezett otthonban élnek, ott élik mindennapjaikat.
Ha Magyarországra jönnek, nyilván ezt is otthonuknak tekintik.
Több barátunkkal is megesett, ami manapság egyáltalán nem ritkaság, hogy egy másik országban próbálnak szerencsét, családostul. Persze a helyzet nem mindig egyszerű, lehet, hogy kis idő után anya és apa máshol kap munkalehetőséget, akár más országban is.
Szétszakad a család?
Vagy csak minden átalakul?
Egy biztos, merőben más helyzettel kell mindenkinek megbirkózni.
A szülőknek helyt kell állni a munkában, közben össze kell tartani a családot.
A gyerekeknek meg kell tanulni az új életet, közben ők is ragaszkodnak szüleikhez.
Más lesz a mindennapi rutin, más dolgok lesznek fontosak.
Kérdeztem barátunkat, hogyan érzik magukat a gyerekek, nem hiányolják apát, aki addig nagyon sokat foglalkozott velük?
De igen, persze, de annál tartalmasabb a közösen eltöltött idő, közben pedig mindenki keres magának feladatot.
Az tény, hogy az így felcseperedő gyerekek (és szüleik is) sokkal nyitottabbak lesznek, nem esnek kétségbe váratlan helyzetekben, nem beszélve a nyelvtudásukról.
Nyilván egy ilyen helyzetben nem jöhet szóba az, hogy mindennap áldozzunk csemeténkre néhány értékes percet (a skype mégsem olyan).
De az együtt töltött napokból hozzuk ki a legtöbbet, hogy legyen mire emlékezni csemetének, szülőnek egyaránt.

Ma néhány nagyobb lélegzetvételű játékot hoztam, ami akár egész estés is lehet, sőt másnap is folytathatjuk. Azokat a játékokat ajánlom nektek, amik az én családomban sikerdíjasak, megunhatatlanok.


  • CABLE CAR
Nagyszerű társasjáték, 8-10 éves kortól ajánlott. A hangulatos san franciscoi kisvillamos ma is közlekedik, túlélte az 1906-os földrengést, rajta közlekedni kissé veszélyes, a fellépőn állva utazni ugyanis teljes mértékben engedélyezett. Minden játékos a hozzá tartozó társaság(egy adott szín) Cable Car vágányhálózatát építi. Minden célállomásra becsatlakozott vágányvonalért pont jár. Ha sikerül a központi állomásra becsatlakozni, a vágányvonalért dupla pont jár. Igen szövevényes hálózatot lehet kiépíteni, persze lehetőség van a másikat segíteni, illetve akadályozni is. Igényes grafikája mellett remek figyelemkoncentráló és problémamegoldó képességet fejlesztő játék.



  • PARTY ALIAS

    A Party Alias társasjátékot kettő, vagy több játékos alkotta csapatok játszhatják. A játék lényege, hogy mielőtt a homokóra homokja lepereg, a lehető legtöbb szót találják ki az egy csapatba tartozó játékosok, melyeket egyik csapattársuk más szavakkal - például szinonimákkal, ellentét-szavakkal, esetleg találós kérdésekkel ír körül. A megfejtett szakvakért pont jár, melyek egyre előrébb juttatják a csapat bábuját a cél felé. Az a csapat nyeri a játékot, melynek bábuja elsőként éri el a játéktábla Cél mezőjét. A Party Alias társasjáték esetében ha egy csapat bábuja a játéktáblán lévő party-mezők valamelyikére lép, a kiválasztott játékosnak a szavakat teljesen új, bolondos, mókás helyzetekben illetve módokon kell körülírnia. A party-mezők típusától függően vagy egy bolondos történetbe kell a kártyákon lévő szavakat belefoglalni, vagy hírességeket kell körülírni, vagy a szavak körülírását különböző hangulatban illetve testhelyzetben kell elvégezni. A Party Alias társasjáték ügyességet, taktikát, kreativitást és gyorsaságot igényel a játékosok részéről, de mindezek mellett fantasztikus szórakozást, vidámságot is nyújt a csapatoknak.


  • MERLIN
    Egy varázsló bőrébe bújva arra kell törekedned, hogy bűvös kártyáid segítségével a te koboldod jusson fel elsőként a hegy tetején álló titokzatos toronyba. Csavaros kis játék, cselszövéssel, akcióval és sok-sok logikával.

  • TIKAL
Egy izgalmas stratégiai társasjáték. Tikal a legjelentősebb és a legnagyobb a maja városok közül. Áthatolhatatlan őserdő mélyén fekszik. Minden játékos egy expedíció vezetője lesz! Csapatával az őserdőben templomok után kutat, titkos ösvényeket fedez fel és több mint 1000 éve a föld mélyén lapuló kincseket ás ki. A játék során az expedíciók (játékosok) pontokat kapnak, minden egyes feltárt kincs és templom után. (Persze, minden játékos megszerezheti a másik kincsét vagy elfoglalhatja a templomát is.) A pontgyűjtés négy fordulón át folyik, és az nyeri a játékot, akinek a játék végén a legtöbb pontja van.


  •  1000 HELY, AMIT LÁTNOD KELL
A játékosok célja a világ különböző területén 5 meghatározott helyre eljutni, minél több ismeretet szerezni, és elsőként visszaérni a kiindulópontra. A képeslapok meghatározzák a játékosok úti célját, valamint értékes információkat valamint érdekes adatokat szolgáltatnak az úti célról. Gyönyörű grafikája mintha igazi képeslapokat idézne a világ csodás tájairól. Képzeletben bebarangolhatjuk a Földet, számos helyre eljuthatunk, közben a játék heve magával ragad.









  • CLUEDO
Logikai társasjáték. A tábla helyszínt ad egy bűntény kinyomozásához, amelyben a történet szereplőit alakító játékosok az összegyűjtött adatok alapján jelölhetik meg a gyanúsítottjaikat.

Az épületben gyilkosság történt. Ki a gyilkos, hol követte el a gyilkosságot és milyen fegyvert (vagy tárgyat) használt? Pontosan erre a három kérdésre kell a győztes játékosnak tévedhetetlen választ adnia. Mivel a játékban a helységek gyanúsításához a konkrét helységben kell tartózkodni, így a játékosok állandó vándorlásban vannak. Árgus szemekkel figyelik játékostársaikat, ki kit és mit gyanúsít, illetve melyik szoba felé halad. Igyekezni kell következtetni a többiek lépéseiből vagy saját megérzéseikre hallgatni. És persze lehetőség van a játékostársak félrevezetésére, megzavarására is apróbb trükkökkel...
A játék előrehaladtával, ahogy szűkül a gyanúsítottak, illetve gyanús elemek köre, úgy válik egyre pörgöbbé és izgalmasabb a nyomozás.
Társasjátékokba temetkezős, belefeledkezős szép napot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése