2014. január 20., hétfő

Csak úgy a figyelemről...


Tudjátok, hogy gyermekeink az iskolai tanulás során képességeiknek mindössze 10-30%-át használják ki?
Ezt számos tudományos vizsgálat igazolja.

  • Mit lehet tenni?
Rendszeres fejlesztő gyakorlatok, játékok eredményeként a csemeték kevesebb energiabefektetéssel magasabb szintű teljesítmény elérésére képesek.
Ezt a fejlesztést a szülő általában szakemberre bízza, nem is gondolja, ő mennyit tehet azért, hogy mindez megvalósuljon. "De hát mégis mikor tegyem? Egész nap dolgozom, este jó, ha vacsorakészítésre, fürdésre és egy kis csevegésre marad idő."
Napi 15-20 perc ez, de micsoda érték!
Ha tudjátok, mi is legyen az a rövidke játék, honnan is merítsek ötletet, mindjárt egyszerűbb.

  • Ebben kívánok nektek segíteni több mint 12 év tapasztalata alapján.
Eleinte én is saját gyermekeimmel foglalkoztam, aztán úgy döntöttem, ezt másoknak is megmutatom.
Azóta sok-sok kisgyerekkel éltük át a játék felemelő örömét, én pedig szüleikben tudatosítottam, melyik játék miért is értékes.
Azóta folyamatosan foglalkozom gyerekekkel, de sok szülő jelezte, szívesen játszana ő is otthon csemetéjével, de nem igazán tudja, mit.
Így született meg a gondolat, legyen egy gyűjtemény, ami szülőknek is elérhető, ami arról szól, mit is tud napi 15-20 percben csemetéjével tenni ahhoz, hogy közben képességei fejlődjenek.
Minden játék fejleszt, mi szükség erre?-gondolhatnánk jogosan.
De ha tudjuk, hogy naponta milyen képességét tornáztatjuk, ha esetleg később látjuk, mire lenne nagyobb szükség, könnyebben válogathatunk.
Kis csoportomban a hétfő a figyelem napja.
Figyelem-problémákkal sok csemete küzd, ennek általában az az oka, hogy sokszor a szülő és a pedagógus sem tudja, hogy a gyermek milyen módon tanul, hogyan figyel.
Van, aki vizuális típus, van aki a hallottak után megjegyez, van akinek meg kell fogni, érzékelni ahhoz, hogy tanuljon.
- Már megint kifelé bámulsz az ablakon, és nem figyelsz!-halljuk sokszor, ami nem feltétlenül igaz, mert ennek a csemetének ez kell ahhoz, hogy raktározzon.
Mások vagyunk, másképp tanulunk, másképp figyelünk.
De egy biztos.
Remek lehetőségek vannak ma már arra, hogy figyelmünket tornáztassuk.
És ha mindezt játék közben tehetjük, nyert ügyünk van.

  • Saját csemetéim iskolaválasztása és munkám kapcsán is sok-sok bemutató órát láttam már. Volt, ahol pisszenés nélkül ültek és figyeltek a gyerekek, és volt, ahol munka közben jöttek.mentek, duruzsoltak, mégis jobban figyeltek. Tudtak figyelni a tanítójukra, tudtak figyelni egymásra, és tudtak figyelni a feladatukra is.
  • Mondanom sem kell, a gyerekek melyiket élvezték jobban, melyik volt hatékonyabb.
  • Mégis óra után sok szülőtől hallottam micsoda káosz volt az órán, hogy lehet így dolgozni?
Merjünk másképp gondolkodni, higgyünk benne, figyelni sokféleképpen lehet, s célt érhetünk akkor is, ha "csak"játszunk.

Következő alkalommal logikánk lesz terítéken, addig is szép napot mindenkinek, figyeljetek egymásra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése